Tiada motif 4

Bismillahirrahmanirrahim,
.
.
Ahlan wa sahlann tiqahhh!
Lama tak nampak kau menaip kat sini. Booh saahn ke ? Nak sangat kan cuti panjanggg.
.
.
Hahhaa, mana ada laa, lagi suka cuti pepanjang ni lagi ada. Lagi panjang cuti, lagi aku suka. Hypothesis accepted.
.
.
Saje nak share pasal adik aku sorg ni ha, sorg ni je la, almaklum, adik ada ramai. Obviously mesti la either nini atau jaja pasal diorg je yg ada kat rumah. Pasal diorg je yg tak habis lagi sekolah rendah. Pasal lahir lambat sangat. Hhahhaa. Ok, hambar.
.
.
Hari tu borak borak dgn jaja*dia suka belagak macam org besar* dgn umi. Then terborak la pasal kewajipan kami sebagai anak utk masuk asrama bila sampai waktu nya. Yakni, bila dah ambil result upsr. Tak kisah lah kau 5A ke 4A ke 2A ke, semua kena masuk bila form 1. So lepas tiga tahun lagi, nini pulak masuk asrama. Tggal la jaja main sesorang kat rumah*bak kata umi*
Lepas tu jaja sambung, yg dia pulak masuk asrama so, kat rumah tggal umi ayah je.
Then aku cakap la, ' kakak boleh balik rumah la tiap mggu'. Belagak habis la aku time cakap macam tu sebab aku budak dah habis sekolah kan, ntah ntah dah graduated pulak time dia masuk asrama. Tu la, lambat sangat lahir. Ok, stop it tiqah, itu sangat hambar.
.
.
Jaja taknak mengalah dia jawab., 'alaaa, nanti kakak kahwin kakak kena tggal dgn suami kakak. Ye laa, perempuan kan kena ikut suami dia'
.
Aku be like, whaaaaatt??
Umi pulak, senyum kambingg kat jaja.
.
Seriously, jaja, kau belajar sekolah mana ni? Apasal kau dah tau semua ni. Kau baru darjah satu kot.
.
Kakak darjah satu penah tidur kat kelas sbb dah biasa tidur tgahri kat taska, darjah dua still takut nak ke sekolah. Darjah tiga kena soal sifir dalam kereta dgn ayah dari rumah kat rawang tu sampai ke sekolah kat kota damansara, Darjah empat baling pencil box kat budak laki sampai rosak spec dia, Darjah lima still lari dr us khair*guru pengawas* dari assign kakak jadi mc time perhimpunan, darjah enam kena denda sbb tak pg solat dhuha, sekarang still menangis sebelum tidur bila kat tempat baru sbb homesick*malu*, dah tua bangka ni still gaduh nak tgok kartun, still tanya raya tahun ni pakai baju kaler ape, tanya umi kena pakai baju ape bila keluar rumah,. Ok cukup. Kang tertulis semua yg memalukan aku.
.
.
Advance betul bebudak sekarang. Korg makan ape eh kat sekolah?

Comments

  1. ntah la. pepelik bdak skang ni. adk aq pn sama.huh~ advance sungguh. agak2 time zaman ank2 kita cemana la kan. ahahaha. masak kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiiii, baru perasan ada komen. Hhahha. Bukan seakat masak. Aku takut hangus je dibuatnya

      Delete

Post a Comment

Popular Posts