Tarbiyah 1

Bismillahirrahmanirrahim.
.
Alhamdulillah.
Alhamdulillah.
Alhamdulillah.
.
Alhamdulillah, aku diberi lagi kesempatan utk berada di dlm bulan ramadhan lagi.
.
Masih diberi kesempatan utk berpuasa sebulan.
Masih berpeluang utk beribadat kepada Allah.
Masih mampu utk menadah tangan mohon doa di bulan mulia ini.
.
Ini tandanya Allah sayang sangat kat kau ,tiqah.
Ini tandanya Allah nak kau tahu, yg kau dah lalai sikit jeeee, Dia nak kau tahu, Dia selalu igt kat kau, tiqah.
.
Ibarat mati hidup semula, betul betul mengingat kan aku pasal mati.
Mati yg tiba tiba.
Mati yg datang tanpa mengenal waktu, tempat, bagaimana.
Mati tanpa amaran.
.
Allahu, aku masih bernyawa. Nyawa aku boleh je melayang. Hampir. Tapi Allah cuma nak cuit aku sikit je. Nak bg peringatan.
Alhamdulillah.
.
Semoga Ramadhan kali ni menjadi yg terbaik bg semua.

Comments

Popular Posts