Kehidupan baru (lima)

Bismillahirrahmanirrahim..

.
.
Tiba tiba teringat yg tahun ni aku dah dua puluh satu*dalam enam tujuh bulan lagi*
Macam macam yg aku lalui.
Tapi yg buat aku sentimental sangat, pasal pertemuan and perpisahan. Student life aku dari tadika sampai la sekarang buat kan aku terfikir, macam mana bila dah graduated nt,
.
.
Diorg ni la kawan kawan aku time susah senang belajar. Walaupun aku dah byk kali berpisah dgn kawan kawan, dari tadika, darjah enam, form four, form five, kolej. Hahaha. Tempat belajar lima bulan pun boleh buatkan aku sentimental sebenarnya, apatah lagi yg lima enam tahun. Form four dua kali pindah pulak. Sambest, then rasa taknak amik sma, pindah lah sepintar. Dahnya, aku sempat orientasi je kat sambest. Nama budak dorm and kelas pun tak tau semua.Tu belum kira time sekolah kat sepintar. Nak naik form five, sedih sebab kelas aku 4jm berpisah. Yg masuk 5jf sikit je pulak tuh. Kelas 4jm memang terbaikk lah time tu.,pasal kiteorg selalu kata kelas 4 ja kelas kubur and 4jf kelas budak bajet. Hhaha. .
.
Dah lah dah sedih masuk kelas baru time form five, dah bonding kuat dgn 5jf, sekolah pulak tetiba nak rombak kelas, nak buat kelas elit katanyaa., dah tu kelas kiteorg pulak effect lebih, pasal secara namanya, jf kelas first. Rombak rombak aku masuk 5ja. Awal awal tu sayu la jugakk. Pasal dah tgh tahun.:')
.
.
Walaupun selalu je aku pindah pindah, aku tetap makan dalam bila kena pindah, takpun bila dah habis belajar. Walaupun dah besar., dah dua puluhan, bila fikir pasal benda macam ni, aku boleh menangis tau takk. Sentimental sangat ke aku ni? Masalah psikologi mungkin?
.
Jadi bila aku pandang depan, dalam empat tahun lagi. Lepas keluar final paper last year, semua org balik rumah masing masing. Lepas graduated, semua bawak haluan masing masing. Ada yg jadi lawyer, advisor, lecturer, business people maybe, bik ana selalu cakap budak law uia selalu end up dgn bisnes.,and maybe ada yg jadi suri rumah macam aku.hhahaha pemalaaass!!!.

Semuanya sebab usaha belajar dgn kawan kawan time belajar sekarang. Mungkin time kerja dgn law teringat , oh, dulu bab ni A pro gilaa, nasib baik penah mintak dia ajarkan, guna jugak aku sekarang ni.. Hahaha,
Then mesti ada masa masa yg tiba tiba teringin sangat nak duduk ramai ramai belajar sama sama sambil makan makan, macam dulu dulu,padahal time tu rasa fed up sangat nak studi.

Teringat kawan kawan yg selalu bg semangat bila rasa jatuh, especially, bila carry mark sikit. Teringat masa plan sama sama nak spend weekend kat luar.
Teringat yg tiap tahun mesti keluar jalan tar carik buku law, sebab boleh dapat murah kalau beli banyak.
Teringat bukak puasa sesama, beli makann sama sama, kongsi makann sesama, jemaah sesama kekadang. Bg nasihat sesama. Ngumpat sesama*dont do this at all*. Susun jadual sesama. Pergi library sesama. Berlari ke sana ke sini sesama. Lepak sesama. Tgok movie sesama bila roomates yg lain balik sebab boleh loudspeaker kuat kuat. Squatting sesama. Bincang masa depan sesama.
.
Terima kasih sebab pernah dan akan jadi sahabat aku selalu :-)
.
.
Ya allah, kuat kan aku :'-)

Comments

Popular Posts