night of raya

bismillahirrahmanirrahim,,

~malam raya~

woiiit, apa kau buat malam raya update blog???!! tak raya keeeee? 

heheh, almaklumlah, raya kita tak macam raya orang lain..malam raya still kat bukit beruntung ni haa,,nasib baik makcik tipah depan rumah ni tak balik raya pasal dah ada menantu, ada la dua rumah menyala malam raya ni.

apasal tak balik kampung?

 sejak opah dengan embah dah takde, memang tak balik kampung malam raya daah, rumah embah kat tg karang tu pun tinggal kayu je koot, kampung kat perak pulak memang biasa balik raya ketiga:)
 tapi dulu sejak embah dah takde malam raya kat rumah bokde kat shah alam *kelas kau tiqah, malam raya kat shah alam* haha, sejak askar makcik aku dah ramai and rakyat umi ayah pun makin membesar tanpa had, malam raya kami di sini jah, memberi keselesaan kepada makcik2 yang datang dari perak dan nilai tu haaa:P


gi lah main bunga api,,tak de keje ke?

uitt,,membazir itu amalan syaitaaaaaaaan..syaitan tak sempat keluar neraka nak hasut korang pun dah berabis kat bendalah tuh,,hewhew,mana tak bangga depa dgn komeee,,lagipun bendalah tu sekali pakai je, baik beli baju raya, bertahun pakai. ala2 perempuan melayu terakhir lagi,

memang tipula kalau aku cakap aku tak penah main, dari sekecil2 api sampai la sebesar2 api tang sepupu2 aku kat perak buat suratkhabar jadi pertunjukan bunga api depan rumah. untung tak terbakar satu2 nya kampung yang aku ada, memang aku ada experiencesssss weeh! tapi disebabkan adik aku spoil (adik yang mana ntah) duk g bakar bunga umi yang tak berapa nak hidup tuh, terus"bang, tahun depan tak de bunga api, pop2 pun tak de"
tapi memang adela jugak adik laki aku takpun ayah aku beli senyap2 jugak bendaharam tuh, tapi time tuh masih bermalanm raya di shah alam. jadi tak la kena marah:)

dah2, baik ko p text kekawan kau ke sesapa ke mintak maap, agaknya dosa kau pun lagi banyak dari umur kau.sentap kejap.

ntah, mana ntah henset aku. bila cuti macam ni lah jadinya, henset berapa hari takde bateri pun tak perasan.bahkan(cewah) bayang nya pun tidak kelihatan. uish, teringat kat qila jiran sebelah, hari tuh dia mintak tolong amik kat kat sekolah, sebab aku dgn henset ituh bukanlah bagaikan aur dengan tebing, tidur pun tidak sekatil, minggu depannya baru aku reply "sorry, tak perasan qila mesej," kosong2 ye qilaaa -.-

okeeh,, post kali ni macam tak de motiiip,,

kosong kosong yer:)
27072014
1SYAWAL1435h




Comments

Popular Posts