kehidupan baru (SATU)

bismillahirahmanirrahim,,

uhuk,uhuk:)

okeh,, terserlah kesibukan aku sejak daftaq masuk 28 jan lepaaaaaas.haha poyos jaaah,,
memang tak dinafikan , masuk u ni satu impian aku sejak dulu,especially time spm, pasal aku memang rasa kepayahan yang amat sangat sampai tak sabaq giler nak masuk u, sebab masuk u kita da fokus satu course jee,spm dulu,,dua aliraaaaan koot. sains and syariah.mane tak pecah otak aku.haha.takde la pecah,aku je yg malas bebenor. okeh, balik ke tujuan sebenar.actually, kehidupan di u ni, memang la best seperti yang digempar gempurkan *macam pelik je perkataan ni* tapi,,haha, hidup tak selalunya indah, langit tak selalu cerah,,bak kata org melayu, ingatkan panas sampai ke petang, rupanya hujan di tengahari,,bakpe pulok aku nih,,mengarut banyak ni,,nampak tak tension kat situ.. ~(*_*)~

ok la,,awal2 ni kalut jugak laa,,pasal kat CFS a.k.a matrik dulu,law student heaven la jugak, relax jah,takde bawak buku banyak2, beg kempis je,sampai ada sorang kawan aku ni, satu  buku tulis tuk sume subjek dalam satu sem, nampak tak ape je dalam beg diaa:p

dulu,nak kata manyak masa tuh, sampai tiap hari duk pg library, kononnya nak baca paper,nak update current news la,, sampai kalau tak tau nk buat ape, sanggup keluar bilik just nak pgi library je. tapi sekarang, library tu lalu sebelah aku je*means aku just lalu je* tak sempat dah nak lepak2 baca paper, masuk library pun bila ada discussion atau nak cari bahan.senang kate , kalau tak tau nak buat ape pun sanggup tak pgi library. perghhh,, yang paling sedih ni laa,, malam dah tak berani keluar la kalau2 ada talk ke,event pape ke, bahaya wooo,, mahallah aku jauh kot, paling jauh pulak tu.merungut je lebih ni.

yang berat sikit, opkos la pasal study, dulu stahun setengah just amik 6 core course(tak tambah sujek requirement) sekarang ni, satu sem, amik 6 core course(tak tambah subjek requirement) mana tak terkejut beruk la kan aku ni, just tak tau je macamne nak get along dgn sume subjek ni, tapi, InsyaAllah, lama2 aku boleh punya, biasalaa awal2 ni, haha. yang menariknya pasal study.,almost lecturer aku bukan org melayu, nasib baik subjek shariah ustaz melayu,senang la nak tangkap apa dia cakap pasal dia cakap arab loghat melayu, kalau org arab, tak tau la apa jadi dgn aku sem ni. haha,

yang paling obvious la kat sini, opkos la pasal duit. dulu kompem dapat duit pasal ada elaun.sekarang ni, aku duk risau nak cari duit.haha.macam nak keje pulak.mungkin duit bukan segala-galanya,, tapi, tak boleh nak nafikan, yg sekarang segala-galanya perlukan duit. haha,

still, aku masih bersyukur sebab dapat terus bertahan awal2 ni, takde la sampai takde duit sangat, alhamdulillah,,sebab aku tahu, ada yg lagi susah dari aku, ada yg tak beli buku lagi, walaupun final bulan 5 nanti,,tpaksa tunggu baucer buku .uh, aku ni complain lebih,,(-__-)
insaf sekejap

ingat atiqah! Allah tak uji manusia melainkan apa yg dia mampu buat:)

kau tunggu, aku datang! 5 more years to go!


Comments

Popular Posts